Antreman Gün Sayısını Hacklemek

Merhaba,
Ağırlıksız kas yap ve karma kuvvet antremanlarını birkaç sefer bitirdim. Haftalık seçtiğim gün sayısına göre antreman yoğunluğu/şiddeti değişiyor. Haftada 2 gün antreman yapacağım şeklinde seçip sonraki haftalardan da alarak 4 gün antreman yapmak sizce hızlı gelişim adına faydalı olabilir mi? Bu süre içinde beslenme ve dinlenmeyi de ihmal etmediğimizi varsayıyorum.
Bu konuda sizin düşünceleriniz nelerdir?

Selamlar Hanifi :wave:

Haftanın 4 günü antrenman yapmak uzun süredir spor yapan bir atlet için yeteri kadar dinlenme süresi bırakacaktır. 4 gün yüksek yoğunlukta spor yaptığında nasıl hissediyorsun? Eğer yüksek yoğunlukta spor yapmana rağmen iyi hissediyorsan buna devam edebilirsin. Fakat Coach ayarından antrenman gün sayısını 4’e çıkarmanı öneririm.

Neden mi?

Öncelikle Coach’un 4 gün antrenman yapabildiğini bilirse sana daha fazla antrenman çeşitliliği sağlar ve bu da antrenmanlarını uzun vadede daha sürdürülebilir bir hale getirir. Bir diğer neden ise 4 gün seçerek sahip olduğun antrenman günlerinin senin için zorlayıcı olmadığını Coach’a söyleme şansı yakalarsın. Böylelikle Coach 4 gün seçmene rağmen antrenmanının daha yoğun olmasını sağlar.

Bunu yaparken en önemlisi vücudunun nasıl hissettiğini iyi anlamaya çalış. Eğer vücudun sana daha fazla dinlenmeni söylüyorsa arada daha hafif antrenmanlar veya daha az antrenman gününe sahip olmak sana fit olma yolculuğunda zarardan çok fayda sağlayacaktır. Unutma herhangi bir sakatlık seni haftalarca antrnmandan uzak tutabilir. Bu da o kaybetmeyi göze alamadığın o 1 güne değmeyecektir.

Antrenmanının tadını çıkar!

Merhaba,
Çok teşekkür ederim cevabınız için.
2 yıldır aralıksız freeletics yapıyorum. En son karma kuvvet antremanını 2. kez bitirdim. Vücut ağırlığı dışındaki yani salonda geçen antremanlar beni yeteri kadar yormuyordu. Haftada 3 gün olan bir programda her bölgeyi haftada 1 kere çalıştırıyorum gibi bir durum oluyordu. 1 kere göğüs(bench press), 1 kere omuz (shoulder press) gibi. Bu bölgeler için çok başka hareketler de olmayınca gelişimi istediğim şekilde göremedim. (gelişim hiç olmadı demek istemiyorum, gözle görülür fark var)
Antreman süresini 4 güne çıkardığımdaysa haftalık programım daha da hafifledi. Önceden 1 saat süren antremanlarım 40 dakikaya kadar düştü.
Vücut ağırlığı olan günlerde zorlandıklarım oldu tabi. Kondisyon ağırlıklı olanlardı. Onun dışındakilerin hepsine çok kolay dedikçe programlar 6 sete çıkmaya başladı. O 6 sette yeteri kadar zorlamıyordu, hatta sıkıyordu (Kondisyon gerektirenler hariç, onlar yoruyor gerçekten)
Bu sebeple uygulamadaki gün sayısını kısa tutup bu sayede yoğunluğu arttırıp 3 veya 4 gün yapmak gibi bir fikir geldi aklıma.
Şimdi Halter ile Kas Geliştir programına başladım. Henüz antreman yapmadım ama gün sayılarını değiştirerek koçun verdiği programlara bakınca yine aynı şekilde 4-5 günlük programların az yoğunlukta, 2 günlük programın ise fazla yoğunlukta olduğunu gördüm. Vücut ağırlığından farklı olarak geri bildirime çok kolay dediğim zaman ağırlıklarda ciddi bir artış yapıyor koç. Zor dediğimdeyse ağırlıkları düşürüyor ve vücut ağırlığı olan günlere yardımcı hareketler koyuyor.
Şuan ki programımda vücut ağırlığı olmadığı için bu şekilde koçu kandırmak mantıklı gibi.
Yine yorumlarınızı duymak isterim =)
Teşekkürler tekrar.